top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

B Diploma oudste

De oudste moest afzwemmen voor zijn Zwemdiploma B. Papa en Oma Dronten waren ook uitgenodigd, of ik uitgenodigd was? Nee.. niet persoonlijk door moeder, maar ik ging wel, omdat vader me had overgehaald om toch mee te gaan, want zijn moeder zou er ook zijn. Inmiddels had ik de oudste ook al vaker gezien en was hij al een aantal keer blijven slapen. Omdat ik het super vind om cadeau's te maken voor anderen (wat ook mijn beroep is) had ik natuurlijk een cadeautje gemaakt namens ons voor zijn afzwemmen. In deze periode merkte ik heel erg dat onze band nog moest groeien en de afstand terug kwam als de moeder van de oudste ook in de buurt was. Hij wist zich geen houding aan te nemen en onbewust gaf hij mij dan geen aandacht. Ik vond dit niet erg en had er alle begrip voor, maar het viel mij wel op. Op het moment dat moeder kwam met aanhang was er een gespannen sfeer, we zaten daarom dan ook apart. Ik vond het niet nodig, maar de situatie was nou eenmaal zo op dat moment. Vader heeft in principe nog goed contact met de familie van zijn ex en zij waren dan ook wel met elkaar aan het kletsen. Soms is het moeilijk om dicht bij jezelf te blijven in zo'n situatie, maar ik heb altijd geleerd dat je jezelf moet zijn en je niet van de kaart moet laten brengen als een ander dit wel doet. Dit heb ik deze dag dan ook niet gedaan. Ik bleef netjes en beleefd en bleef vooral onthouden waarvoor ik daar naartoe was gegaan en dat was voor J. Toch voel je je alleen. Oma Dronten had een goede vriend mee om mee te kunnen praten en vader had natuurlijk haar familieleden en ik had vader af en toe om mee te praten. Die dag lag er sneeuw en kon ik wel genieten van hun plezier tussen vader en zoon die met elkaar aan het keten waren. Ik vond het een eer om erbij te mogen zijn en hem zo zijn best te zien doen voor zijn zwemdiploma, hij had plezier en gaat ook nog eens voor zijn C diploma, de volgende keer ben ik er gewoon weer bij en zal ik zeker ook niet afwijken waar ik voor sta en voor wie ik ben. . . . . . . . . #StepMomQueen #Afzwemmen #B Diploma #Kanjer #Trots #Sneeuwpret #Blijfaltijddichtbijjezelf #Laatjenietvandekaartbrengen #Liefde


44 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page