top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Bekendmaking

Wat een spanning gierde er door mijn lijf bij het vertellen van de zwangerschap. Onze ouders wisten het al bij 4 weken, vanwege de voorgeschiedenis en extra steun. De dichtstbijzijnde personen wisten het ook al vrij snel, omdat we eerlijk gezegd ook niet konden wachten om het te vertellen.


De Daddy To Be heb ik helaas niet op een speciale manier kunnen vertellen. Gezien ik er bij 4 weken achter kwam en enorme steken had in mijn buik, waardoor ik naar de Spoedpost moest na werk. Mijn mannetje maakte zich natuurlijk zorgen, omdat ik al thuis had “moeten” zijn en het ontzettend laat was. Ik wilde hem verassen (hoe ga ik niet vertellen voor maybe in de toekomst haha), maar dat mocht helaas niet baten. Ik heb mezelf daarom gefilmd en een boodschap voor hem ingesproken (ergens voelde ik dat ik hem niet zou kunnen verassen), en stuurde dat filmpje met een enorm lange tekst (want ja ik ben een ontzettende stiekeme romanticus) om hem te laten weten waarom ik in het ziekenhuis ben haha 🤣. Uiteraard kwam hij meteen richting het ziekenhuis en hebben we elkaar best een tijdje vastgehouden en samen gehuild. Via what’s app was hij overigens sprakeloos en kon hij het niet geloven dat we eindelijk zwanger waren. Uiteindelijk was het toch een mooi moment.

Aan onze familie & vrienden hebben we het op verschillende manieren verteld, zoals: een Adidas doos met baby schoentjes erin en daaronder een hart met bijpassende tekst voor Opa&Oma/ tantes + de zwangerschapstest, een zelfgemaakte Rebus voor de kinderen (ik zal later een linkje delen), een mok met onderaan als tekst: Baby On The Way sep. 2022 (zelf

gemaakt) voor mijn schoonmoeder, een zelfgemaakte Woordzoeker voor de Overgrootoma’s (ook hiervan zal ik een linkje delen), voor Glenn zijn nicht was het een raadsel die ze moesten oplossen en door het juiste telefoonnummer te vinden kwamen ze erachter wie er zwanger was. Voor vrienden was het erg verschillend. Één van mijn beste vriendinnen, die ik overigens als mijn zus beschouw, hebben we gepranked en goed ook. Dat was één van de beste grappen die ik ooit heb uitgehaald haha. Telkens als ik er weer aan terugdenk dan ga ik weer helemaal stuk van het lachen. Na het posten van deze blog zal ik dan ook de reacties delen van onze Love Ones. Geloof me het is het kijken waard! We wilden het net op een andere manier doen zoals gebruikelijk en zoals velen van jullie weten kan ik aardig creatief zijn ☺️.

Het mooiste van alles vond ik de reacties van iedereen. Je voelt zoveel liefde en warmte en dat het ons zo wordt gegund. Het zijn momenten die je nooit meer zal vergeten en prachtige herinneringen voor later. We hebben geprobeerd om mensen stiekem te filmen en soms hebben we ze misleid en een leugen vertelt wat de reden was om te filmen. Dit raad ik dan ook iedereen aan om te doen.. ook al is het alleen maar voor jezelf en niet om te delen op social media. Wij hebben er uiteindelijk wel voor gekozen om bekend te maken dat we in verwachting zijn, juist om andere koppels hoop te geven dat er licht is aan het einde van de tunnel. Dat de weg er naartoe zwaar kan zijn, maar als je elkaar hebt en het samen kan dragen dat het te doen is. Ik wil mensen blijven inspireren en motiveren om door te gaan. Je kan nooit weten waar een ander doorheen gaat, maar een beetje steun (waar je die ook in vindt/ bij wie) is altijd fijn. Ergens wilde ik het ook niet delen, omdat je weet dat er altijd misgunners zullen zijn, maar laat dat jouw geluk niet in de weg zitten.

Deze momenten kan je namelijk nooit overdoen en je maakt mooie herinneringen voor later, om bijvoorbeeld weer aan je kleinkinderen te laten zien of dat je een mooi moment hebt vastgelegd met je Oma/ Opa of wie dan ook om later weer terug te kunnen kijken. Ik bekijk deze filmpjes dan ook dagelijks. De vreugde en de liefde is onbetaalbaar.

Mocht je zelf in verwachting zijn en je hebt nog geen idee hoe je het zou willen vertellen, voel je vrij om mij een berichtje te sturen en dan lijkt het mij fantastisch om met je mee te denken hoe je het zou kunnen vertellen. Ik zal samen met in je spanning zitten!

Hierbij de linkjes:


  • Rebus:


  • Woordzoeker:


Oh en vergeet niet om ons filmpje te bekijken via Facebook met alle reacties!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5008144805945785&id=100002509451109&m_entstream_source=timeline&anchor_composer=false&ref=bookmarks





34 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page