top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Binding van de kids

Kinderen zijn de puurste vorm die er bestaan. Mijn vriend en ik wilde als eerste naar een theater gaan met de oudste zoon van mijn zus, samen met de oudste van ons. We dachten dat is wel een leuk uitje voor de kinderen en zo kunnen zij elkaar ook beter leren kennen. We hoefden niet zo ver te reizen gelukkig en hadden kaartjes gekregen van een vriendin. Ook dit was best wel spannend, maar eigenlijk was die spanning ook geheel onnodig. We hebben eigenlijk niks gezegd over dit is je neefje of tante heeft ineens twee kinderen erbij. Het ging natuurlijk vanaf het moment dat de kinderen elkaar zagen. Onze oudste was 6 jaar en de oudste van mijn zus was 3 jaar. Ook dat wisten we niet zeker of het wel zou klikken qua leeftijden, but then again.. kinderen die spelen alleen niet met andere kinderen als hun ouders zeggen dat het niet mag. Onderweg naar het theater waren ze meteen aan het lachen en klieren met z'n tweeën achterin. Mijn vriend en ik zaten elkaar echt af en toe aan te kijken van wat zijn ze nou allemaal aan het doen. Tijdens de voorstelling konden ze dan niet praten, maar was er zeker wel oogcontact en op een leuke manier. Na de voorstelling gingen we met z'n vieren een ijsje eten, want het was ontzettend mooi weer. Het zonnetje scheen en we hebben nog een foto gemaakt met z'n vieren. Het was een heerlijke dag en mijn vriend en ik waren opgelucht dat de kinderen het goed met elkaar konden vinden. In ieder geval de twee oudste konden goed met elkaar opschieten. De jongste van ons was toen nog niet echt in beeld om hem kennis te laten maken, maar die waren we zeker niet vergeten en hebben we dan ook vlak daarna meegenomen naar een groot deel van mijn familie. Hierover vertel ik later meer. Wat ik zo mooi vond om te zien, was dat het op natuurlijke wijze ging en de kinderen het niet raar vinden dat er opeens een ander kindje bij komt. Uiteindelijk hebben we wel gezegd dat de kinderen van mijn vriend bij mij horen en dat ze neefjes van elkaar zijn, maar ook dat vonden alle kinderen niet raar. Ook noemen mijn neefjes mijn vriend: Oompie Glenn. En J. en E. zijn ook hun familie geworden. En andersom noemen onze kinderen ook mijn neefjes hun neefjes. Zo apart hoe dat dan gaat, maar zeker fantastisch dat het op deze manier gaat! . . . . . . . . Hoe ging dat bij jullie? En hoe hebben jullie dat gedaan/ op welke manier? Laat het mij weten in de comments! #StepMomQueen #Bindingvandekids #Familie #Eenheid #Harmonie #Kinderenzijndepuurstevorm #Kinderenkennengeenkleur


24 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page