top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Coronavirus (COVID-19)

Mijn vorige blogs gaan vooral over wat er al geweest is en zich heeft afgespeeld in de afgelopen jaren als StepMomQueen. Ik wilde toch wat kwijt over het Coronavirus, wat op dit moment gaande is. Volgende week ga ik weer verder met de verhalen die eerder zijn voorgekomen. Het Coronavirus.. een virus wat de luchtwegen aantast, waar koorts ook bij komt kijken. De ziekte is van mens op mens overdraagbaar. Op dit moment wordt ervan uitgegaan dat één ziek persoon gemiddeld 2 andere personen kan besmetten. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij het virus verspreidt. De actuele informatie over het aantal besmettingen staat nu op: 7431 mensen in Nederland. Het gaat als een lopend vuurtje. De IC bedden raken vol, de testen raken op.. Het heeft een tijd geduurd, voordat de basisscholen ook hun deuren dicht gooide. De oudste woont bij zijn moeder, maar de jongste die woont bij ons. Zijn gezondheid is voor ons het belangrijkste en dat nemen we dan ook zeker serieus. Zelf werk ik op dit moment als Administratief Medewerker en val onder de risicogroep aangezien ik een groot medisch verleden heb. De afgelopen tijd werd ik jammer genoeg ook ziek: verkouden, hoesten, keelpijn, vaak naar de wc om het even netjes te zeggen, maar daarnaast ook veel hoofdpijn. Mijn partner zijn werk ging ook gewoon door. Ik heb mij dan ook helaas moeten ziek melden. We hebben afgesproken op werk dat kinderen niet naar werk kunnen komen en je dan thuis moet werken. Aangezien de kinderen ook thuis aan hun huiswerk moeten om geen achterstand op te lopen, is dat dan nog best wel een uitdaging. Niet zo zeer om bezig te zijn met hun huiswerk, maar als ik bezig ben om een bezorger/ bewoner te bellen en je hebt een kind van 7 jaar die ook je aandacht nodig heeft dan kan dat nog best lastig zijn. Daarnaast ben je moeder, verpleger, juffrouw, luisterend oor, speelmaatje en zo zijn er nog een aantal dingen wat je allemaal bent. Het eten wat je mee geeft op school of wat ze krijgen en maken op de opvang moet je allemaal zelf doen. Wij hebben een schema die wij hanteren, we doen zelfs op vrijdag de gymles. Daar voegen wij nog onze kickboksles aan toe, zodat we met z'n drieën toch wat aan beweging doen. Gelukkig zijn wij ook creatief genoeg. We kunnen genoeg verzinnen om binnenshuis te doen. Mocht je niet weten wat je zou kunnen doen.. ik ben op dit moment bezig met een project wat: Time Out Kids heet. Dit zijn 75 activiteiten wat je met kinderen van 6 t/m 12 jaar zou kunnen doen. Eigenlijk is het bedoeld om te leren omgaan met je emoties, maar nu juist zouden deze emoties naar boven kunnen komen. Wij zelf hebben twee kinderen die lopen te kampen met hun emoties en aan de hand daarvan heb ik bedacht om zo weer tot rust te komen d.m.v. de activiteiten te doen. In het spel zitten veel knutselopdrachten die je kan doen met de middelen die je vaak al thuis hebt. Ook zijn het allemaal activiteiten zonder een scherm. Laat mij weten in de comments of hier behoefte aan is, zodat ik kan kijken of ik het toch kan opsturen digitaal. Om jullie als ouder of verzorger toch alvast een beetje op weg te helpen, vind je hieronder een aantal gratis tips: - Voor Yoga & Meditatie voor kinderen: https://www.dynamicactivities.nl/blog/rust-in-de-klas/ - Bakken met kinderen voor jonge kindjes, maar ook wat oudere kindjes: https://www.laurasbakery.nl/bakken-met-kinderen/ - Online boekjes lezen/ beluisteren: https://www.digiboeks.nl - Dans, entertainment & sport: https://www.youtube.com/watch?v=NRScd2LqOAc En tot slot: Blijf veilig allemaal, ga niet naar buiten als het niet hoeft. Stuur je kinderen vooral ook niet naar buiten. Kinderen kunnen het ook net zo goed weer mee naar huis nemen en anderen besmetten. Ik snap dat het lastig kan zijn om activiteiten binnenshuis te bedenken, maar er is genoeg te vinden op het internet. Benut deze tijd om met je kinderen door te brengen, om nog dichter naar elkaar toe te groeien, om nog meer dingen over elkaar te ontdekken. En tuurlijk zal er heus wel een ''off day'' tussen zitten, maar dat heb je zonder dit virus ook. Wees verstandig en doe alleen boodschappen zonder de kids, zonder je partner zelfs of als hij boodschappen kan doen, laat hem alleen gaan. Zorg goed voor ouderen, maar doe dit alsjeblieft beschermd, want niemand is in die zin veilig. Iedereen kan het virus krijgen: jong & oud. Dus als je het niet voor jezelf doet, doe het dan om een ander te kunnen beschermen. Hou afstand in de supermarkt, 1.5 meter van elkaar af! Er zijn mondkapjes die je zelf kan maken, hoeft niet eens met een naaimachine. Heb je geen desinfecterende gel in huis? Kijk hoe je het zelf kan maken. Ik heb eerder op mijn facebookpagina www.facebook.com/tatiana.belhaj al eerder gratis tips gedeeld hoe je dit kan doen. Misschien nu voel je je gezond, maar het virus verspreid zich razendsnel zonder dat je het door hebt. Dus ook namens mij.. de StepMomQueen die een kind thuis heeft zitten van 7 jaar, die moeilijk kan omgaan met zijn emoties en het elke dag een opgave is, in een veel te klein huis (een 1 kamer woning) die dus geen eigen kamer heeft en juist wij die het moeilijk zouden moeten hebben om ons kind te vermaken.. BLIJF THUIS! Dat doen wij ook.. en toch maken we er het beste van. E. maakt zelfs hele grote stappen qua zijn ontwikkeling. Hierover zal ik later meer over vertellen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat deze lockdown over gaat, als iedereen zich houdt aan de regels die niet voor niets zijn opgesteld! Ik geloof dat we over een paar maanden weer bij elkaar gezellig op de koffie kunnen komen of dat kinderfeestje alsnog kunnen vieren. En dan hoop ik dat we doorgaan met de harmonie & eenheid, de liefde naar elkaar toe die ons allen met elkaar verbind! #StayHome #StaySafe . . . .



32 views0 comments

Recent Posts

See All

コメント


Post: Blog2_Post
bottom of page