top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Eerste ontmoeting #1

Omdat de kinderen twee verschillende moeders hebben ging de eerste ontmoeting niet gezamenlijk, maar beiden apart. Over die ontmoeting vertel ik later in mijn volgende blog. Ik zag de oudste zoon van mijn vriend als eerste. Je zal het vast wel herkennen: de zenuwen die door je lijf gieren, de onzekerheden: maar wat nou als het kind mij niet mag? Wat nou als het niet klikt? Maar nog erger.. wat nou als ik het kind niet zo leuk vind? Want ook die mogelijkheid bestaat laten we eerlijk blijven. Wij besloten om naar de Kermis te gaan met z'n drieën; yeaaah leuk de Kermis! Altijd goed om naartoe te gaan voor een eerste ontmoeting met het kind van je vriend (dacht ik). We haalden hem op met de bus en uiteraard liet ik hem naast zijn vader zitten en ik ging achter hun zitten. Het zoontje was toen 6 en is nu bijna 8 jaar en hij wist niet hoe zich moest gedragen. En dat wist ie maar al te goed te uiten: tong uitsteken en vaak blijven herhalen '' Het is mijn papa ''. Oké jongen, dacht ik en ondertussen ging er ook door mijn hoofd: ''O jee, hij mag mij nu al niet en we moeten nog naar de kermis toe''. Gelukkig hield ik in mijn achterhoofd dat het misschien toch een beetje eng is voor een jongen van 6 en ja het is ook een beetje gek als papa een nieuwe vriendin heeft. Eenmaal aangekomen op de kermis bleef hij zijn tong uitsteken, maar telkens als papa het niet zag. Hij deed alles om er niet voor te zorgen dat zijn papa het zag en ik glimlachte maar en dacht laat het allemaal maar op je afkomen. Telkens als papa even niet in het zicht was werd hij nieuwsgierig en ging hij vragen stellen: '' Wie ben jij? '', ''wat doe je met mijn papa?'', ''waar ken je hem van?'' en ''waar woon jij?''. Ik gaf op alle vragen netjes antwoord en zodra papa weer kwam deed ie alsof ik niet bestond en was alles dit is mijn papa. Ik heb genoten van papa en zoon quality time en kreeg de kriebels die ik de eerste keer ook had toen de vonk tussen mij en vriend oversloeg. De manier hoe hij omgaat met zijn zoon, zorgde ervoor dat ik een goed beeld kreeg over hoe het zijn bij onze kinderen. Hij was geslaagd voor de test haha. Na de kermis besloten we om een hapje te gaan eten bij de Snackbar. Onderweg naar de snackbar sloeg zijn zoontje mij met een plastic knuppel die papa had gewonnen op de kermis. Dit gebeurde een aantal keer. Helaas zei mijn vriend er toen niks van en vond ik dat papa wat ervan moest zeggen. Hoe moest hij anders respect krijgen voor het feit dat ik nu de vriendin van papa ben (ook al gedroeg hij zich alleen zo als papa in de buurt was). Ook tijdens het eten deed hij afstandelijk in de buurt van papa, maar zodra papa het eten ging bestellen trok hij weer naar mij toe. Op dit moment zei hij zelfs dat hij graag wilde dat ik een keer thuis bij hem kwam spelen. Ik bedankte hem vriendelijk maar zei ook dat ik denk dat mama het niet zo een goed idee zou vinden, waarop hij antwoordde: maar blijf je dan wel slapen? Nee schat ook dat zal helaas niet gaan. En op dat moment kwam papa weer terug naar de tafel en ja hoor daar was die masker weer. Vlak daarna brachten we hem ook weer met de bus naar huis, de tong uitsteken ging weer verder en ik had het maar daarbij gelaten. Ergens wist ik nu dat ik in zijn veilige thuishaven kwam en dat dat de reden was waarom hij zulk gedrag vertoonde, ondanks dat je van jezelf weet dat je van kinderen houdt en je hart op de juiste plek hebt komen toch die onzekerheden regelmatig naar boven gedurende het proces. Natuurlijk was ik benieuwd naar of mijn vriend in de gaten had hoe zijn zoon zich tegenover mij gedroeg, hij had het niet door en genoot alleen van het moment dat hij weer met zijn zoon samen kon zijn. Wat erg begrijpelijk is en daarom liet ik het ook daarbij. Het was een fijne eerste ontmoeting met een dubbel gevoel in mijn maag, maar uiteindelijk voelde ik me voldaan. Ik wist dat het niet aan mij lag om de persoon wie ik ben en dat mijn vriend ook een geslaagde dag had was het allerbelangrijkste. * * * Ik ben benieuwd naar of er andere (Step)MomQueens zijn met een herkenbaar verhaal? Ik zie ze graag tegemoet in de comments! #hashtag #XOXOStepMomQueen #whenwefirstmet #zenuwen #onzekerheden #kinderlogica #begrip #liefde

13 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page