top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Eerste ontmoeting #2

Updated: Nov 29, 2019

Daar gingen we dan richting Rotterdam om het jongere zoontje van mijn vriend te ontmoeten. Hier waren de zenuwen nog erger, want de rit ernaartoe duurde al erg lang en dan heb je alle tijd om erover na te denken. Ook had ik de dag hiervoor een vervelende mededeling gekregen namelijk: dat mijn Oma was overleden. Dat zorgt er ook weer voor dat je eigenlijk niet lekker in je vel zit. Ik had beloofd om naar Rotterdam te gaan en bleef postitief. En toch..... was deze ontmoeting anders en relaxter dan met zijn zoon van 6 jaar. Dit jongetje was nog maar 4 jaar toen ik hem voor het eerst ontmoette. Het fijne hieraan was, was dat moeder al duidelijk had aangegeven wie ik ben en wat ik kwam doen en waarom ik in het leven ben van zijn papa. Ook die dag gingen we wat leuks doen namelijk naar de Macdonalds! Zijn oudere halfzus ging ook gezellig mee. Dit keer gingen we met de tram naar het centrum toe en ja hoor daar kwamen die gevoelens weer die opkomen bij een kind. Maar hij wilde geen antwoord geven op de vragen die ik stelde en moest vooral eerst aan mij wennen. Zijn halfzus daarin tegen die was meteen open en vriendelijk. Eenmaal bijna aangekomen bij de Macdonalds leek het wel alsof hij steeds beetje bij beetje begon te antwoorden en mij aardig begon te vinden. Bij de Macdonalds deed papa het goed om hem bij mij te mogen laten kijken samen met zijn zus tijdens het bestellen. Ineens stond hij naast mij beneden, waarvan ik zoiets had: Oké dat is in ieder geval een goed teken! Samen liepen we naar boven om ons eten op te eten en papa en zoon vonden het geweldig samen. Ik kon ook weer intens genieten van dit moment. Want dit keer was niet alleen zijn biologische zoon erbij maar ook de halfzus van zijn zoon. Nu wist ik het zeker dat mijn vriend goed kon opschieten met kinderen. Het was December, de koude periode, die kennen we allemaal en de stad was versierd met allemaal lichtjes en er stond een grote kerstboom midden in het centrum. We hebben fijn gewandeld en konden ook een foto maken bij de kerstboom, waar wij natuurlijk gebruik van hebben gemaakt om een foto te laten maken met z'n vieren. De kinderen hadden het erg naar hun zin en het zoontje van mijn vriend wilde zelfs mijn hand vasthouden. Dat was o,zo zoet en ik had meteen het gevoel dat dit goed zat. Eenmaal thuis aangekomen bleven we ook nog hangen bij hun thuis en konden we fijn samen spelen in de kamer van het zoontje van mijn vriend. Hij wilde niet dat we weggingen en moeder deed het erg goed om zo neutraal mogelijk met de nieuwe situatie om te gaan. We konden met elkaar overweg en erg tevreden reden mijn vriend en ik terug naar Almere. * * * Werd jij nou geraakt door hoe het zoontje van mijn vriend met mij omging? Herken jij jezelf en de band die jij hebt met de biologische moeder? Of heb je iets anders wat je herkend aan bovenstaand verhaal? Laat het mij weten in de comments. #hashtag #StepMomQueen #whenwefirstmet#2 #kinderlogica #zenuwen #onzekerheden #kinderlogica #begrip #liefde



10 views0 comments

Recent Posts

See All

留言


Post: Blog2_Post
bottom of page