top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Gender Reveal Party 260322

Op 26 maart deden we de Gender Reveal. Zoals gewoonlijk willen wij niet standaard zijn, al hoewel een bal kapot trappen steeds vaker voorkomt, maar bij ons vind ik het alsnog een bijzonder verhaal.

In dezelfde week hadden we een echo bij de verloskundige en later op de avond de pretecho (geslachtsbepaling). Elke echo die we hebben gehad is de baby zeer eigenwijs en liet zich bijna tot aan niet zien. Telkens het handje voor het gezicht, super dwars liggen (letterlijk) of gewoon het ruggetje naar ons toe keren. Ik zei nog tegen mijn partner, zal je net zien dat we vanavond nog steeds niet weten wat het wordt omdat het kind zich niet gaat willen laten zien. Soms gebeurt dat namelijk.. en dan moet je weer terug komen. Bij binnenkomst bij Het Geboorte Atelier (in Almere Buiten), echt een superleuke vrouw die onze pretecho heeft gedaan en ook echt een aanrader (zal later de website delen), daar staat: mocht je moeten plassen graag ophouden! Ik dacht… pffff waar is dit goed voor dan. Eenmaal binnen probeert ze eerst via mijn buik te kijken, mijn zus (beste vriendin) was mee om de envelop in handen te nemen en telkens moesten we met z’n drieën onze ogen dichtdoen. Je raad het al.. het lukte maar niet om erachter te komen wat het geslacht was. Ze hadden drie troeven, de eerste was om met mijn buik en billen heen en weer te schudden in de hoop dat de baby goed zou liggen. Nope! Dacht de baby.. het tweede was om dus te gaan plassen ook in de hoop dat de baby er goed voor zou gaan liggen. NEE! Zei de baby. Potverdorie! Het wilde maar niet lukken. Die mevrouw vertelde dat de baby nu met de benen omhoog getrokken ligt en de handen voor het gezichtje, waarschijnlijk als ze nu de inwendige echo zou gebruiken dan zou ze direct het geslacht kunnen zien, omdat de baby er nu perfect voor zou liggen. Op een gegeven moment had ik dus net zo als eerder op de dag, beiden echo’s tegelijk: de inwendige en de buikecho. En JA hoor! De baby liet eindelijk het geslacht zien! Ogen dicht geknepen natuurlijk en zodra mijn zus de envelop kreeg wilde ze keihard wegrennen. Er zijn ook een paar 3D foto’s gemaakt en alle foto’s kan je meekrijgen op een USB stick voor €5,- euro dus dat hebben we dan ook gedaan. Overigens gaan we nog bij Het Geboorte Atelier een 3D echo maken.

Spannend wel… vanaf die dag moesten we nog 4 dagen wachten. Voor het eerst heb ik iets uit handen gegeven om te organiseren, want ja ik ben natuurlijk Miss Perfect en zelf wil ik mijn creatieve kant ook laten spreken. Het was moeilijk om me er niet mee te bemoeien en je weet ook niet wat je kan verwachten, maar eerlijk waar onze Gender Reveal was VER boven verwachting!

De Gender Reveal was voor ons dan ook één van de mooiste dagen uit ons leven. Het was tot op de puntjes goed verzorgd qua eten en drinken, de taart was super amazing zo groot en luchtig (daar houd ik van), de versiering/ aankleding was ook boven verwachting, onze hoost tevens ook mijn beste vriendin was grappig - entertainend en superleuk, de muziek, de tuin hoe die eruit zag qua tafels en stoelen gewoon PERFECT! Ik had het niet beter kunnen wensen echt WAUW, wat een liefde heb ik gevoeld die dag van alle lieve mensen om ons heen, de mensen die de moeite hebben genomen om te komen, die zelfs een cadeau hebben meegenomen (wat niet had gehoeven) maar echt zo superlief! De samenwerking tussen verschillende mensen, want ja iedereen wil natuurlijk wat of heeft een idee hoe ze het voor zich zien, maar toch besluiten om de koppen bij elkaar te steken en er onvergetelijke dag van te maken.. heb er niet genoeg woorden voor hoe dankbaar we zijn voor alles wat iedereen heeft betekent voor ons. We voelen ons geliefd en gezegend.

We hebben leuke spelletjes gedaan en tot het laatste moment gewacht om het geslacht bekend te maken. Het was van 13:00 - 16:00 uur en om 15:30 u deden we de bekendmaking. Omdat mijn partner gek is op voetbal, zelf ook voetbalt, zijn passie doorgeeft aan de kinderen om te voetballen, samen met de kinderen vaak voetbalt (kortom: hij ademt voetbal!), vonden we het leuk om een bal kapot te trappen met de juiste kleur erin. Gezien wij mijn zus/ beste vriendin hebben gepranked (en keihard ook door haar met spoed bij ons thuis te krijgen om haar in de maling te nemen en haar op een spectaculaire wijze voor de gek te houden) vond zij het natuurlijk nodig om ons terug te pakken HAHAHAH. De prank is overigens echt één voor in de boeken, maar goed. Mijn partner kreeg dus eerst een neppe bal. Vol spanning stond iedereen nog steeds.. toen kregen we de echte en voor de mensen die het nog niet wisten.. mijn partner wilde ZO GRAAG een meisje dat hij zelfs weddenschappen met mensen heeft afgesloten, zo zeker was hij van zijn zaak. Ik wist het niet.. ik twijfelde steeds van een jongen naar een meisje. Ik heb zelfs de NUB Theorie opgezocht om te kijken of ik wat kon zien op de echo foto’s. Al die fabeltjes ben ik afgegaan.. ik werd GEK 🤣. Er klopt geen reet van.. dus lieve mommy’s to be wacht gewoon af tot de pretecho of de 20 weken echo, want het is en blijft per vrouw verschillend!

Deze foto ging ik steeds vergelijken met de NUB theorie:



Anyway…. Mijn partner trapt die bal de lucht in en ja hoor EEN ROZE WOLK aan poeder, waarbij er op de foto een groot hart te zien is in het midden. Ik had tegen m’n partner gezegd dat hij onbewust druk op mij legde, omdat hij zo graag nog een dochter wilde. Hij roept het al jaren en het zou dan denk ik voelen als falen als we toch samen een zoon zouden krijgen. Hij benoemd dit dan niet zo, maar als je dan toch de kleur roze ziet en je weet dat het een droom is die is uitgekomen voor hem, dan ben je nog blijer en enthousiaster. Kan het niet zo goed uitleggen, maar ik denk dat velen vrouwen mij wel begrijpen hierin. Als ik de filmpjes terugkijk uit alle hoeken dan zie ik alleen maar blije gezichten, ik zie emoties en we hebben enorm de liefde en warmte gevoeld van iedereen. Überhaupt hebben we gevoeld dat mensen oprecht blij voor ons zijn en het ons zo gunnen. Dat is iets onbetaalbaars en ik ben blij dat we dit moment met onze dierbaren hebben kunnen delen. We waren niet compleet, maar we hadden sowieso hele lieve mensen om ons heen! Wat hebben we naar deze dag toegeleefd en het wordt steeds realistischer.. we krijgen samen een dochter. Nooit had ik verwacht dat ik als eerste een meisje zou krijgen, maar hoe dan ook was ik er blij mee geweest. We noemen ons kindje dan ook letterlijk een wonder. De babynamen hebben we ook ruim van te voren bedacht, voor zowel jongen als een meisje en ik kan alvast één hint geven over één van de namen.. hoe wij over dit kind (dit wondertje) denken die betekenis hebben we ook terug laten komen in haar naam.

Wat ook bijzonder was, was de plek waar we de Gender Reveal hebben gehouden. Dit was bij mijn ouders thuis waar ik zelf ben opgegroeid. Het speeltuintje waar we de bekendmaking deden was dan ook waar ik zelf heb gespeeld als klein meisje. Hierbij schrijven we dan ook weer een beetje geschiedenis. Dit vond ik één van de speciale dingen waar ik nog heel lang met trots op terug zal kijken ❤️. Dat mijn ouders o.a. dit voor ons hebben georganiseerd is dan ook echt overwhelming, maar wordt zeker gewaardeerd!

Voor de mensen die mij al langer volgen.. kennen jullie deze blog nog: “Een zusje?”, waarin de jongste letterlijk heeft gezegd tegen de BSO dat zijn zusje nog geboren moet worden? Terwijl hij al een zus en een zusje heeft van moederskant? Nou ik zeg altijd dat hij een oude ziel heeft en hij dingen heel sterk aanvoelt.. voor de Gender Reveal heb ik dit dan ook hardop uitgesproken. Ik denk dat E. (de jongste) gelijk heeft. Zo bijzonder dat hij die uitspraak heeft gedaan toen hij 6 jaar was (inmiddels is hij namelijk alweer 9!). Mijn familie is namelijk ook zo met dromen en voorspellingen. Zelf heb ik dit ook vaak. Er is altijd wel iets wat uitkomt van een droom/ voorspelling. En mede daarom wist ik dat mijn (stief)zoon gelijk had. Het zal me ook niks verbazen als onze dochter trekjes van hem zal hebben of op hem gaat lijken. We zijn zo benieuwd naar onze kleine en wachten met smart op haar en velen met ons. Hieronder de link van mijn blog “een zusje” voor een opfrismomentje of om voor het eerst te lezen:

Welke theorieën hebben jullie opgezocht om stiekem het geslacht te achterhalen? En ik ben ook benieuwd naar welke moeders hun gevoel goed zat.. en gelijk hadden in wat ze hebben gekregen/ krijgen?


Hierbij nog de website van Het Geboorte Atelier (en nee ik krijg hier niet voor betaald, maar gewoon een zeer tevreden klant!):




40 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page