top of page
Search
Writer's pictureTatiana Belhaj

Happy birthday my sweet watermelon Inarea-Louise

Mijn lieve meisje,


Vandaag 1 jaar geleden kwam jij ter wereld 8 september 2022 en hoe bijzonder dat jij op de verjaardag van jouw oma (mijn moeder) bent geboren. Deze dag was niet gemakkelijk. Mama had 9 centimeter ontsluiting, maar doordat jouw hartslag daalde moest je uiteindelijk toch met spoed gehaald worden. We waren hierbij beiden in gevaar, wat was ik doodsbang om jou te verliezen. Mama had niks in haar bevallingsplan laten opnemen, maar wel dat mocht ons wat overkomen waarbij ze de keuze moesten maken tussen jou en mij, dat ze jouw het leven moeten schenken. Alsof ik het wist.. zo voelde ik kennelijk ook goed aan en heb ik het ook nadrukkelijk gezegd dat ik graag een meisje erbij wilde, niet zomaar één maar een vrolijk meisje. Het liefst zou je jarig zijn in de zomer, je zou pittig zijn en sterk en ik hoopte dat je ondernemend zou zijn. Je lach zou je grootste kenmerk zijn aan jou. En alles wat ik had gehoopt heb ik gekregen, maar wat ben jij ongelooflijk sterk. Al vanaf dat je in mijn buik zat liet je mij weten dat het goed zat.. jij sprak echt terug tegen mij. Je doet je naam eer aan: roemvolle strijdster en wens/verlangen, want dat is wat jij bent voor mij. Al voordat je 1 jaar werd was je al krachtig, ondernemend en ja ook weleens ondeugend. Maar wat mama het meest aan jou bewonderd is dat je niet alleen heel graag wilt, maar ook zo pienter bent met woorden en dingen begrijpen. Je kent dan ook velen woorden zoals: kijk, zitten, lekker, jij, papa, mama, tante, baby en zelfs het woordje chroom wat jouw tante je heeft aangeleerd. Je zegt dan ook gewoon alles na. Het woord gezondheid of kleine zinnen als: wat is dat nou is voor jou appeltje eitje. Een paar maanden geleden moest mama dan ook noodgedwongen stoppen met vloeken, want ja jij zegt alles na. Niet alleen woordjes vind je leuk om na te zeggen, maar laten we niet beginnen over het zingen. Mama kan dat totaal niet, maar jij… zelfs dat is iets wat jij allemaal kan. Over jouw wilskracht gesproken als jou iets niet lukt dan probeer je het op een andere manier, zodat het wel lukt. Je ziet elk detail en bent altijd benieuwd hoe iets in elkaar steekt. Echt.. mama kijkt elke dag vol bewondering naar jou. Je bent altijd het stralende zonnetje in huis, je trekt altijd volle zalen en publiek overal waar ik met jou kom (soms echt bloed irritant en van die bemoeizuchtige mensen), maar het maakt jou niet uit hoe vaak je gevallen bent: je staat altijd weer op. Het uiterlijk heb je van je papa, maar ach… ik ben ook niet voor niets voor je vader gevallen, maar het innerlijk.. ja die heb je van mij. Je gaat overal zo goed doorheen en ik mag echt niet klagen over hoe goed je alles doet en dat voor een één jarige…. Je lijkt wel drie mijn kleine meid.


Mama houdt van jou tot het einde van het universum. Je bent mama’s mooiste geschenk. Ik ben elke dag weer opnieuw dankbaar dat je in mijn leven bent gekomen op een moment waarvan ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren en ik gun jou en je broers nog een broertje/zusje om van te houden.


Van harte gefeliciteerd mijn lieve kind Inarea-Louise.


Liefs,


Mama



24 views0 comments

Recent Posts

See All

コメント


Post: Blog2_Post
bottom of page