top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Hiep hiep hoera 5 jaar!

De eerste verjaardag dat de jongste in ons midden was en hij zijn verjaardag bij ons mocht vieren. Ik leerde hem kennen toen hij 4 jaar was en ik vond het super dat hij bij ons kwam om zijn feestje te vieren. We hadden het idee om met zijn allen in het huis van mijn ouders te slapen. Oops, nu verklap ik ook nog eens een geheim. Mijn ouders waren naar Marokko gegaan voor een weekje. En we waren best wanhopig om even op adem te kunnen komen. Dat wat wij niet hebben, hebben mijn ouders wel.. meerdere slaapkamers. We mochten de halfzus van E. ook meenemen en die mocht ook blijven slapen. Ook zijn oudere halfbroer mocht komen slapen om het feestje van E. te kunnen vieren. We hadden versieringen gekocht, zodat als de kids op bed zouden liggen dat we dan het huis een beetje konden versieren. Ook dit stukje gunde ik die jongen zo, omdat ik dit ook nog zo goed kan herinneringen uit mijn eigen jeugd. Mijn ouders die zoveel moeite deden om mij een speciaal gevoel te geven tijdens mijn verjaardag. Elk jaar kreeg ik ontbijt op bed en was de woonkamer versierd en het maakt niet uit wat we gingen doen, maar we gingen altijd wat leuks doen met mijn verjaardag. Dit wilden wij ook graag voor E. Jammer genoeg konden de meisjes niet uitslapen. Zijn halfzus kwam namelijk vroeg in de ochtend naar mij toe en zei: E. heeft in bed geplast. Zij sliep naast hem en dat was natuurlijk niet zo fijn. Ik dacht waarom maakt ze mij wakker en gaat ze niet naar de persoon die ze al wat langer kent; de ex vriend van haar moeder, mijn partner. Maar nee de heren lagen alle drie nog op één oor en allemaal lagen ze te snurken. We zijn naar beneden gegaan en hebben lekker een kopje thee gedronken. Paar uur later stond ik alweer vroeg pannenkoeken te bakken. Mijn zusje was er ook bij en schoof gezellig aan, aan tafel. Wat een mooi moment was dat, om mijn familie zo te zien zitten.

We namen de kinderen mee naar kidseiland. Gewoon wij met z'n vijven, niks meer en niks minder. De kinderen hadden een fantastische tijd samen en normaal gesproken ga ik altijd mee om te klimmen en klauteren, maar ik voelde me al een tijdje niet zo goed. Ik ben eventjes mee gegaan om te spelen. Achteraf ging ik terug denken en dit was de periode voordat ik zo ziek werd en een operatie moest ondergaan. Vader ging wel gezellig mee om de kinderen lekker moe te maken. Ik voelde me net een echte moeder die de feestjes van de kinderen organiseert, die iedereen bij elkaar brengt en dat de kinderen een mooie tijd hebben samen, maar dat ik degene ben die aan het einde van de dag helemaal uitgeput is. Zo ging het ook.. ik was helemaal gesloopt aan het einde van de dag, ondanks dat ik niet mee ging klimmen en klauteren en de kinderen.. ja die hadden nog energie voor 10! Maar het was het allemaal waard. Die blije gezichten.. die stralende oogjes.. ik zou het zo weer doen. . . . . . . . . #StepMomQueen #5Jaar #Feestje #Slaappartijtje #Pretoogjes #Blijegezichten #Daardoenwehetvoor #Geluk #Familie #Eenheid #Liefde


36 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page