top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Kids back 2 school #coronavirus

Het is zover na een halve lockdown, gaan de scholen weer open op Maandag 11 mei. Dat is over 3 dagen.

Ik zie dat de meningen enorm zijn verdeeld. En ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe mijn lezers erover denken om je kind/ kinderen weer terug naar school te sturen.

Persoonlijk ben ik daar sceptisch over. Er wordt gezegd dat kinderen het minste risico oplopen om bezet te raken met het virus. En toch zijn er kindjes overleden aan Corona. Wat mij het meeste is opgevallen dat kinderen niet bij Opa & Oma mochten komen, vanwege de kwetsbare doelgroep. Ik kan me voorstellen dat het een uitdaging was om je kind(eren) ergens onder te brengen zonder de hulp van Opa en Oma en ik denk dat er toch ouders zijn geweest die hun kind(eren) toch hebben ondergebracht bij hen. Mijn ouders zijn pas de 50 gepasseerd, ik heb hele jonge ouders. We hebben de kids bewust niet in contact laten komen met hun (stief)Opa & (stief)Oma's. Het is voor mij dan ook moeilijk te begrijpen waarom leraren niet besmet kunnen raken om het vervolgens over te dragen aan onze kinderen. Het voelt als een experiment waar onze kinderen een onderdeel van moeten zijn. Als je je kind niet naar school wilt brengen dan krijg je voor nu (nog) geen boete ervoor. Daarnaast vraag ik mij af of er duidelijk zicht komt betreft het schoonmaken en zorg dragen dat elk kind regelmatig zijn handen wast. Het is een nieuwe manier van de samenleving, maar ik hou mijn hart vast. Wij zijn dan nog steeds aan het discussiëren of we hem wel of niet naar school zullen laten gaan. Qua thuiswerken/ schoolwerk maken maakt het mij dan ook niet uit. Ik pas me wel aan, aan de situatie. Zolang ik nog bepaalde klachten heb, zal ik thuis blijven werken. Of daar nou een kind bij komt zoals we de afgelopen weken gedaan hebben, maakt mij niet uit.

Waar wij wel "mazzel" mee hebben, is dat E. elke dag naar school zou kunnen en dan de gehele dag. Dit wisten wij eerder ook niet. E. maakt gebruik van de noodopvang vanwege onze bijzondere situatie: een beschadigd jongetje van 7. Het enige waar wij dan tegen aan lopen mochten we E. thuis houden is, omdat onze ruimte zo kwetsbaar is.. je kan nergens naartoe om je even terug te trekken, je hebt niet echt de ruimte om lekker te spelen (we zijn dan wel creatief, maar het hebben van een eigen kamer telt dan zwaar). We zitten dan toch echt wel in een Dilemma wat we het beste kunnen doen.


Ik vraag me af wie hun kind(eren) al laat deelnemen aan de nieuwe schoolregels en hoe deze zijn opgesteld door jullie school van de kinderen? Laat het mij weten in de comments! 💙




20 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentarios


Post: Blog2_Post
bottom of page