top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Moederdag ♥️

Updated: May 12, 2019

'' Onder het mom van Moederdag '', daar komt die onzekerheid weer: ''Je bent toch pas moeder als je het kind 9 maanden lang hebt gedragen?''. Nee integendeel.. ik voel mij moeder van twee kinderen die ik lief heb net zoals ik ze lief zou hebben als mijn eigen. Je verzorgt ze, leest een verhaaltje voor voor het slapen gaan, je knuffelt ze, geeft ze alle Liefde & zorg dat je hebt en je probeert ze zo goed mogelijk de wijde wereld in te brengen. Jawel hoor, ik ben Mama. Net zolang ik in het leven ben van hun papa, voel ik mij Mama van deze twee kinderen. Maar.. kan je dan wel een Moederdag cadeau verwachten of een ontbijt op bed? Als ik één ding geleerd heb dan is het dat je niks moet verwachten. Echter, is het normaal als je dat wel doet, omdat je toch een bepaalde rol speelt in het leven van de kinderen. Toch.. doe ik dit niet. Sterker nog vorig jaar heb ik met de oudste een ''Moederdag sleutelhanger'' geknutseld voor zijn moeder vanuit mijn bedrijf: Unique Gifts. En dit jaar ben ik van plan om ook hetzelfde te doen.. natuurlijk niet hetzelfde cadeautje, maar wel dat het oké is dat de kinderen wat voor hun Moeder mogen maken. Ik hoef geen ''cadeau'', mijn cadeau is dat de kinderen weten dat ik niet de persoon ben die hun vader heeft ingepikt of dat ik de persoon ben die hun moeder wil vervangen. Nee, integendeel. Ze hebben één Mama (de vrouw die hun 9 maanden gedragen heeft) en ze mogen mij ook aardig vinden. Zolang ik in het leven ben van hun vader is dat wat ik ze mee wil geven. En niet het gevoel alsof ze zouden moeten kiezen. Dwingen doe ik niet.. als ze iets willen maken/ geven dan ontvang ik het met open armen, maar ik laat de keus aan hun over. De oudste heeft mij vaker gevraagd: ''Maar Tatiana, hoe moet ik jou noemen dan?'' ''Nou schat.. je mag mij noemen hoe je wilt. Ik ben Tatiana en ik ben de vriendin van jouw papa''. ''Zegt ie.. nou ik vind jou wel een soort van tweede moeder, ja dat vind ik''.

Gelukkig... heb ik een lieve vent die ''Onder het mom van Moederdag'', mij vanavond mee neemt voor een date om mij in het zonnetje te zetten. De kinderen zijn een nachtje bij Oma (heel fijn), want we weten allemaal hoe hectisch het soms kan zijn het leven met kinderen. Vanavond zijn we even met z'n twee, even weer echt tijd voor elkaar en dat vind ik nog veel leuker dan 'verplicht' op moederdag zelf wat te doen. Zondag hebben we elkaar nog steeds en dat is het allerbelangrijkste en niet alleen op Moederdag. Een hele fijne Moederdag toegewenst aan alle Moeders in de wereld, voor de biologische moeders, de moeders die de rol vervullen als moeder, de Oma's die moeders zijn, de pleegmoeders en voor alle vrouwen die Mama zijn: Jullie zijn kanjers! Jullie worden gezien, gehoord en gewaardeerd. Happy mothersday! ♥️



24 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page