top of page
Search
  • Writer's pictureTatiana Belhaj

Verjaardag oudste

Je kent het wel. Heen en weer vliegen voor de verjaardagen van de kinderen! Maaaaar het maakt niet uit, want vandaag is het feest! De oudste is vandaag 8 jaar geworden en ja welke stoere jongen van 8 wilt nou géén FORTNITE feestje als thema? Ja die van ons wilde dat ook. Dussss.. hoppa! We toveren het huis om in Fortnite. Omdat we het beste kunnen presteren onder druk doen we natuurlijk alles weer Last Minute, want ja iedere ouder vind het toch fijn om alles op het laatste moment te doen? Ja toch :).


En hoe doen wij dat dan precies? Nou.. de avond van te voren fortnite versieringen ophalen om 21:00 uur in Lelystad, zelf had ik de auto niet dus moest ik halsoverkop mijn zus vragen om mij daarheen te rijden: SHIT! Verkeerde afslag, oké oké ik stuur die mevrouw even een bericht dat we later zijn. Eenmaal aangekomen bijna op de bestemming: helemaal vergeten, dit is Lelystad zo niet overzichtelijk waar je moet zijn. En ja alles lijkt daar op elkaar. De kinderen konden op het laatste moment nog terecht bij iemand, maar om 23:00 uur pas naar bed gaan en de volgende dag school, feestje, taart, uhh whatever nog meer dan is dat wel erg laat.. OOPS! Oké de jongste slaapt, nu de oudste snel naar bed en snel hup versieren, want ja als ie morgen wakker wordt moet dat de eerste verassing zijn. Oké ja en nu? Oh ja SHIT de uitdeelzakjes moeten nog gedaan worden, kan jij ze vullen? Dan maak ik kaartjes. Oké.. en zo gingen we door tot 01:30 uur. Wat is de tijd gevlogen! En dat terwijl de wekker weer om 05:30 uur ging en we weten dat we nog een hele dag moeten werken en oh ja niet te vergeten dat we straks vier kinderen in huis hebben in plaats van twee en die ook nog eens blijven slapen! Leuk joh.. feestjes.. toppie! En elk jaar zeggen we tegen elkaar: volgend jaar doen we dit niet meer hoor! We beginnen op tijd! Ik zie ons alweer staan zondag en dat we elkaar aankijken en dan keihard moeten lachen van alle stress die we hebben gehad bij het organiseren van een feestje! En dat we bij onszelf denken: waarom doen we dat nou eigenlijk? Het gaat om de plezier en de harmonie. En stiekem kijken wij erg uit naar het feestje!


Inmiddels ken ik de oudste nu al twee jaar en het is een geweldig kind: lief, zorgzaam, ontzettend slim en hij weet nu al hoe belangrijk het is om Liefde voor elkaar te hebben. Ik ben dan wel (step)mom, maar hoe meer wij naar elkaar toe groeien, des te meer ik zeg: het is (ook) mijn kind en hetzelfde geldt voor de jongste. Ik haal alles uit de kast om hem het ultieme gevoel te geven dat hij geliefd wordt, dat er aan hem gedacht wordt maar nog belangrijker hoeveel wij van hem houden. Ik hecht geen waarde aan spullen, maar ik kan wel begrijpen dat een kind van 8 jaar het leuk vind om het huis versierd te hebben, dat er een feestje voor hem is georganiseerd, dat er taart is en ruimte voor cadeautjes. Al hoewel wij meer zijn van het: we willen je wat geven waar je ook wat aan hebt. Vanavond komen mijn neefjes slapen en houden we een pyjamaparty en morgen een zwemfeestje, want deze kerel kan zwemmen als de beste!


Ik kon het niet laten om niks te maken voor de BSO of thuis of ja he dat is gewoon mijn ding en ik laat jullie graag een voorproefje zien aan de hand van foto’s. Vandaag moet ik nog even werken tot 17:00 uur, want ja ook dat hoort erbij, zonder werk geen feest uiteraard, dan weer rennen en vliegen om de taart op te halen, neefjes op te halen en ja dan wordt het lekker onze eigen pizza maken! Ik zeg kom maar op met de vieze handen, pretoogjes van het spelen, blije gezichten en kijk uit naar twee superdagen!


Herken jij jezelf in het: zoveel willen doen voor een feestje? Dat je met trots aan het vertellen bent dat je zoon/ dochter jarig is? Ook al is het officieel niet je eigen? Laat dan een Comment achter. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en/of ervaringen.


XoXo (step)momQueen





24 views0 comments

Recent Posts

See All

Commentaires


Post: Blog2_Post
bottom of page